Hobbystyczny poszukiwacz dobrego designu oraz ciekawych rozwiązań wnętrzarskich.

Urządzając biuro należy się liczyć z niemałymi wydatkami. Nowe meble są drogie, podobnie jak sprzęt. Rozwiązaniem może być leasing lub kupno używanych – jaka z tych opcji jest najlepsza?

Czy lepiej postawić na meble nowe, ale wydać więcej? Czy też lepiej kupić używane i zaoszczędzone pieniądze wydać na coś innego – reklamę, sprzęt, inwestycje?

Nowe meble biurowe – co za nimi przemawia.

„Nasi kliencie decydują się na nowe meble biurowe głównie ze względu na prestiż. Biuro jest wizytówką firmy, zwłaszcza jeśli często odwiedzają je kontrahenci”

– mówi Izabela Lipińska z Fabryki Mebli Biurowych Wuteh

„Bardzo często, oprócz wygody i praktycznej strony danego zestawu mebli, bardzo ważne jest także to, by współgrał z wizerunkiem firmy. Biura księgowe chętniej wybierają meble w ciemnych barwach, o ciężkiej kubaturze, gdyż to kojarzy się z solidnością. Z kolei agencje kreatywne i reklamowe dość często decydują się na meble jasne, z kolorowymi akcentami, by podkreślić nimi swobodną atmosferę, jaka panuje w firmie.”

– dodaje Izabela Lipińska

Nowe meble często objęte są kilkuletnią gwarancją, nie musimy się więc martwić o ewentualne uszkodzenia. Dodatkowo – posłużą nam dłużej, niż meble już użytkowane. Za nowymi meblami, zwłaszcza od sprawdzonego producenta, przemawia najwięcej argumentów.

„Nie warto się jednak do końca sugerować samą ceną, bo obecnie polski rynek zalewają tanie meble z Chin. Mając do wyboru taki produkt, a meble używane od polskiego producenta – lepiej wybrać tą drugą opcję. Meble z Chin są słabej jakości, z marnych materiałów i słabo wykończone”

– mówi Robert Bradke, zajmujący się dekoracją wnętrz komercyjnych.

A może leasing?

Opcją, która cieszy się coraz większą popularnością, jest leasing mebli biurowych. Oferuje go już kilka instytucji finansowych. Leasing pozwala zaoszczędzić, zmieniając jednorazowy, spory wydatek, w comiesięczny abonament. Opłacalny jest zwłaszcza przy urządzaniu większych powierzchni. Po ustaniu okresu leasingowego możemy wykupić meble za niewielką opłatą albo zdecydować się na wymianę i kolejny leasing.

Meble używane – taniej, ale trzeba uważać.

Ostatnią opcją są meble używane – decydując się na nie, możemy napotkać na kilka problemów. Po pierwsze – trudno może nam być skompletować jeden zestaw, zwłaszcza jeśli chcemy urządzić więcej pomieszczeń w tym samym stylu – z pomocą mogą przyjść ewentualne wyprzedaże przy likwidacji albo sprzedaż mebli poleasingowych. Drugą kwestią jest stan zużycia. O ile nie jest trudno zakupić szafy na dokumenty w dobrym stanie, o tyle biurka najczęściej są najszybciej niszczonym meblem. Warto przed zakupem je dokładnie obejrzeć, sprawdzić z jakiego są wykonane materiału… oraz zmierzyć i sprawdzić, czy zmieszczą nam się w biurze. W przypadku używanych mebli nie możemy liczyć ani na gwarancję, ani na możliwość zwrotu, jeśli coś będzie nie tak. Warto także ustalić, jak sprzedawca zabezpieczy meble na czas transportu – wiele z nich może być niemożliwe do rozkręcenia i ponownego złożenia, z tym także musimy się liczyć.

Kupuj z głową

Przed zakupem mebli warto dokładnie przeanalizować, ile i jakie sprzęty będą nam potrzebne oraz jaką dysponujemy przestrzenią, by jej nie zagracić. Dużo ważniejsze, niż to, czy meble są markowe i drogie, jest to, by były dobrane z głową.

DomHobby.pl to wiele osób, które współtworzą tą treść. Jeśli Ci się spodoba będzie nam niezmiernie miło.