Biuro firmy Coca-Cola HBC w warszawskim budynku Business Garden zajmuje trzy piętra o łącznej powierzchni 5,5 tysiąca metrów kwadratowych. Inwestor chciał, aby było ono nie tylko funkcjonalne i dostosowane do korporacyjnego stylu pracy, ale także zgodne z wytycznymi marki. Dlatego do zaprojektowania wnętrza zaproszono architektów z pracowni BIT CREATIVE, których projekty świetnie oddają charakter marek, dla których są tworzone, zachowując jednocześnie swój unikalny styl.
Wnętrza warszawskiego biura Coca-Cola HBC są pełne odniesień do jej flagowych produktów, które stanowią integralne elementy wystroju, nadając przestrzeni unikalny charakter. Już od wejścia można poczuć ten klimat dzięki recepcyjnej ladzie w kształcie charakterystycznej „Fali”. Ta pojawia się również w dekoracyjnym oświetleniu i na podłodze.
Lada prezentuje butelki Coca-Coli, będąc jednocześnie zapowiedzią tego, co znajdziemy w całym biurze. Ściany ozdobione kapslami ułożonymi w kształt butelek i logo Coca-Cola, szafki z uchwytami w kształcie butelek oraz użycie odpowiednich kolorów i naklejek jasno wskazują, gdzie się znajdujemy.
Architekci z BIT CREATIVE poświęcili wiele czasu na zaplanowanie funkcjonalnego układu biura, który wspiera twórczą pracę. Open space został zaprojektowany z myślą o bieżących potrzebach firmy i jej filozofii pracy, a także z możliwością przyszłych zmian zgodnie z rozwojem i nowymi trendami. Różne strefy, w tym miejsca pracy zarządu, rozmieszczono tak, by zachować otwartość i zapewnić komfort, w tym akustyczny. Stanowiska pracy są podzielone na maksymalnie 12-osobowe zespoły i oddzielone wysokimi przepierzeniami. Wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki i meble pomagają utrzymać odpowiednią akustykę, jednocześnie zwiększając estetykę przestrzeni.
Pracownicy mają dostęp do licznych nieformalnych stref, które zwiększają przyjazność biura. Relaksowi sprzyjają huśtawki oraz bujna zieleń, które umożliwiają wytchnienie w trakcie pracy. Są także miejsca przeznaczone na szybkie, swobodne spotkania ułatwiające integrację zespołów. W biurze znajdują się małe i duże sale konferencyjne, kuchnie z jadalniami oraz taras, który w sezonie letnim staje się dodatkową zaletą. Przyciągają uwagę także budki w formie domków i kontenerów, idealne do chwilowego wyciszenia.
Wystrój sal konferencyjnych jest inspirowany różnymi produktami marki Coca-Cola HBC. Na każdym z trzech pięter znajdują się większe sale konferencyjne, które noszą nazwy i są zaprojektowane w odniesieniu do flagowych produktów takich jak Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Powerade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu, czy Burn.
Każda sala jest urządzona zgodnie z charakterem danego napoju. W sali „Monster” postawiono na dynamiczny wystrój, ze stołem zespawanym z dwóch silników, fotelami dla graczy, charakterystycznym logo oraz grafikami na ścianach, podkreślającymi jej odważny styl.
Sala „Horeca” ma na ścianach historyczne wycinki z gazet i grafiki na blachach. W sali „Adez” zamocowanie stołu do sufitu tworzy efekt lewitacji. „Kropla Delice” wyróżnia się stołem z naturalnego drewna i żywicy, natomiast sala „Kraków” ma stół z grafiką „Jesteśmy Stąd”. Szczegóły stanowią jeden z kluczowych elementów tego projektu.
Inwestor: Coca-Cola HBC Polska
Lokalizacja: Business Garden, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła
Zdjęcia: Fotomohito